Prezentare generală a eSports: noul câmp de pariuri care va agita lumea

Autor: Dan Miro
Ați auzit pe scurt despre Electronic Sports - sau eSports? Ei bine, aceasta va deveni în curând o întrebare retorică. Industria eSport intră încet, dar sigur, în boom, iar semnele timpurii arată că ar putea fi mai mare și mai durabil decât nebunia de jocuri de noroc Bitcoin care a furat recent toate titlurile. Deveniți jucători profesioniști - acest lucru părea un vis sălbatic pentru majoritatea tinerilor, dar devine rapid un loc de muncă bine plătit, chiar dacă este încă privit de generațiile mai în vârstă. Atenția publică la evenimentele de joc crește, de asemenea, cu o viteză fără precedent. Turneele eSports au acum un public dedicat și oferă aceleași oportunități de pariere ca și confruntările sportive obișnuite.
eSporturi arena Share on Pinterest

Ce sunt eSports?

Electronic Sports … stai, ce? Numele sună ciudat? Da, eSports sunt exact ceea ce vă imaginați – oamenii care se alătură pentru a juca jocuri pe calculator. Cu toate acestea, turneele sunt acum legiferați și se desfășoară pe stadioane imense, cu o audiență online nerăbdătoare care numără milioane. După cum vă puteți imagina, meciurile sunt transmise prin fluxuri. Există, de asemenea, afișaje uriașe pe stadioane care arată ce se întâmplă pe ecranul computerului – pentru că, cu siguranță, urmărirea oamenilor care își lucrează tastaturile poate crește destul de repede.

Șahul ca sport

Există argumente uriașe cu privire la sportul pe etichetă, în special în Statele Unite și în Marea Britanie. Mulți experți susțin că, din moment ce toți jucătorii de la eSport pornesc de la un teren la nivel, acesta nu poate fi supranumit un sport în aceeași ordine de idei ca disciplinele atletice care necesită capacitate fizică și antrenament dedicat … Cu excepția acelorași argumente au fost lansate împotriva șahului – acum recunoscut oficial ca sport în majoritatea UE, apropo – și dezbaterea a făcut furori de zeci de ani. Cea mai mare parte a raționamentelor în favoarea șahului (conform celei mai recente London Chess Conference) de fapt se aplică și la eSports.

Desigur, jocurile competitive sunt un fenomen destul de nou, așa că există probabil mult timp înainte de a se stabili – sau așa s-au gândit oamenii acum câțiva ani.

Puțină istorie

În zilele noastre, jocurile competitive sunt puternic asociate cu Coreea de Sud, dar a început de fapt în SUA în urmă cu mai bine de patru decenii. Cea mai veche competiție de jocuri video cunoscută – Intergalactic Spacewar Olympics – a avut loc la Universitatea Stanford și a avut un abonament la Rolling Stones un an ca mare premiu. Nu prea agitat pentru moment.

În deceniile următoare au avut loc mai multe turnee la scară diferită în întreaga lume, deoarece calculatoarele și console de jocuri au început încet să devină o parte din ce în ce mai importantă a stilurilor noastre de viață.

Campionatul mondial Nintendo din 1990 chiar și-a desfășurat finalele la Universal Studios Hollywood în California. Spectacolele britanice Gamemaster și Bad Influence au fost printre primele încercări de popularizare a confruntărilor competitive pentru publicul larg.

Cu toate acestea, lucrurile au început cu adevărat după sfârșitul secolului – și da, ați ghicit, Coreea de Sud a jucat un rol instrumental. Îmbunătățirile conectivității la internet în perioada respectivă au crescut foarte mult potențialul de jocuri profesionale, în timp ce un grup special al Ministerului Culturii, Sportului și Turismului a fost însărcinat cu reglementarea și promovarea eSports. Creșterea rapidă a industriei a dus la o creștere a fondurilor de premiere și a ratelor de prezență la concursuri internaționale. Jocurile de noroc s-au transformat brusc dintr-un hobby într-un loc de muncă cu normă întreagă. Dintr-o dată, jucătorii înfocați au fost copiii frumoși de pe bloc.

Un moment de cotitură important a fost apariția Twitch.tv în 2011. Platforma de streaming video a reușit să ridice numărul de vizitatori lunari de la 20 de milioane în 2012 la impresionantul 45 milioane în trimestrul al treilea 2013. Aceasta a dus la o achiziție ulterioară de către Amazon, care a transformat Twitch.tv într-una dintre cele mai mari surse de internet de vârf. trafic.

Viitorul

Dar suficient despre trecut – este potențialul de creștere care face ca eSports să fie atât de important pe termen lung. Jocurile pe calculator sunt foarte populare în rândul tinerilor, în special a mileniilor, ceea ce creează o fanbase durabilă, cu un venit disponibil în creștere. Boom-ul de la preluarea Twitch.tv a fost fără precedent și nu se așteaptă să scadă în curând. Veniturile globale au crescut de peste 3,5 ori între 2012 și 2016, iar prognozele arată că până în 2020, industria eSports va genera peste 1,5 miliarde de dolari anual, cu o bază de vizionare de 500 milioane de persoane.

Venituri globale eSports și audiență

Pe scurt, acest lucru face ca jocurile competitive să fie comparabile cu o mulțime de sporturi consacrate – de fapt, conform unor rapoarte, se așteaptă să le depășească multe dintre ele în următorii cinci ani. Nu cu mult timp în urmă, internetul a devenit agitat când s-a raportat că finala campionatului mondial League of Legends au o audiență mai mare decât finala NBA. Jucătorii individuali câștigă deja milioane din premii într-o venă care nu este diferită de tenis. O mulțime de investitori privați, organizații și chiar cluburi de fotbal își primesc numele pe teren prin sponsorizarea echipelor și asociațiilor eSport.

Starcraft – corupție

Există și alte asemănări cu sporturile profesionale care nu pictează o imagine atât de strălucitoare. Corupția este o amenințare din ce în ce mai mare pentru acest domeniu digital. Recent, v-am povestit despre Scandal de remediere a meciurilor Starcraft în Coreea de Sud, în timp ce Counter Strike: GO a fost peste toate noutățile din SUA când s-a descoperit că minorii pot folosi pielea jocului pentru jocurile de noroc în timpul meciurilor eSport. Aceste probleme par a fi fost rezolvate în acest stadiu, dar lupta împotriva practicilor ilegale și aplicarea standardelor internaționale este una dintre obstacolele importante pe care eSports trebuie să le depășească în următorii ani, mai ales dacă un loc la olimpiadă trebuie urmărit.

Locația Regatului Unit pe harta eSport

Asociația UK e sport

Europa este una dintre cele mai active regiuni atunci când vine vorba de investiții în eSports, chiar dacă dimensiunea pieței în ceea ce privește adepții rămâne oarecum în spatele Asiei și Americii de Nord. Cu toate acestea, Franța pare să conducă pe plan regional – găzduiește deja Cupa Mondială a Sporturilor Electronice și ia măsuri active către reglementarea eSports, după ce le-a recunoscut ca sport național în 2016.

Jucătorii profesioniști din Marea Britanie par să fie în urmă, iar câștigătorul de top se lăuda în 2016 puțin peste 100 mii de dolari. După cum vă puteți imagina, majoritatea clasamentelor jucătorilor pro sunt dominate de reprezentanți coreeni și chinezi, dar veți găsi, de asemenea, jucători germani, bulgari, slovaci, suedezi, finlandezi, polonezi și francezi în frunte cu cei mai buni britanici. .

Cu toate acestea, Marea Britanie joacă încă un rol important în creșterea eSports, din moment ce unele dintre cele mai mari rezervări online care au luat meciuri de joc sunt acolo sau în apropiere, așa cum se întâmplă adesea cu instituțiile de jocuri de noroc.

Pariul pe eSports

Deci, cum funcționează pariurile pe eSports? Ei bine, nu diferă de pariuri sportive online, în mod sincer. În prezent, pariurile directe pe rezultatele meciului par să fie predominante, deși pariul pe câștigătorul unei competiții oferă randamente relativ mai bune. De asemenea, aveți opțiunea de a paria pe totaluri – care vor depinde foarte mult de joc, așa că aici este necesară o mai bună înțelegere. Multe rezervări implementează, de asemenea, sistemul de handicap bine cunoscut ori de câte ori adversarii nepotriviți se confruntă. În afară de asta, nu există prea multe pariuri disponibile, iar ligile fantezie sunt aproape inexistente. Șansele funcționează în același mod ca la orice eveniment sportiv. Ele reflectă probabilitatea că bookie-ul a dat un anumit rezultat. Depinde de dvs. să vă faceți cercetarea și să decideți dacă șansele sunt bune sau nu.

Majoritatea competițiilor eSport implică fie participarea individuală, fie jocul în echipă și există deja o bază de date cu creștere rapidă, cu statistici și analize ale jucătorilor. Între timp, cele mai mari jocuri – bine, aceasta este o întrebare destul de complexă. League of Legends este, în mod tradițional, cel mai popular titlu, dar Dota II este cu siguranță cel mai mare încasări în ceea ce privește premiile turneului; Gigantii de software Blizzard între timp se potrivesc foarte mult cu Overwatch, Starcraft II, Hearthstone și alte proprietăți. Și, desigur, Counter Strike și restul trăgătorilor din prima persoană oferă unele dintre cele mai intense meciuri. Call of Duty și Smite sunt alte opțiuni populare de pariere – dar la fel ca în cazul sportului, cel mai bine este să vă orientați atenția către un joc care conține o anumită familiaritate, cum este Counter Strike Global Offensive, cel mai bun eSports First Person Shooter.

Viitorul sporturilor electronice

Popularitatea în creștere a eSports înseamnă, cu siguranță, că acestea ar trebui adăugate la lista tot mai mare de lucruri noi care vor lăsa o amprentă grea asupra jocurilor de noroc în viitorul apropiat. Cazinouri VR, stadion blackjack și AI sunt doar câteva dintre lucrurile care vor intra în joc tot mai des pe măsură ce tehnologia merge mai departe. Și … nu este chiar un lucru rău. Urmărind evoluția timpurilor, putem presupune în siguranță că în următorii ani, vom vedea noi forme de coexistență între tradiționalele site-urile de slot online, să spunem, și forme inovatoare de divertisment, care vor spori doar alegerile pe care le avem.

Ultimele articole

Top jucătoare de fotbal feminin

Publicat la: 1 Noiembrie 2024

Noul format Champions League

Publicat la: 29 Octombrie 2024

Jucători români de șah 

Publicat la: 25 Octombrie 2024

VEZI TOATE POSTĂRILE